Berebut Anak, Pelakon Drama Mok Cun Tampil Mempertahankan Diri

Berebut Anak, Pelakon Drama Mok Cun Tampil Mempertahankan Diri. Netizen: “bincang elok2 cian ank2 jd mngsa, sllunya masa Kecil bapa x mahu ambil tau Bila besar kelam kbut nk jaga ank2..” Anda boleh scroll ke bawah tonton video terus, untuk mengetahui info yang lebih lanjut dan lengkap.

Salah satu perkara paling sukar untuk memisahkan adalah membimbangkan tentang kesannya terhadap anak-anak anda. Dalam jangka pendek, pemisahan dan perceraian ibu bapa meninggalkan kanak-kanak yang bergelut dengan emosi. Kemarahan dan kesedihan adalah normal, tanpa mengira usia anak anda – walaupun mereka dewasa!

Kesedihan boleh menyebabkan pengasingan, kesepian, dan kesulitan sosial. Kanak-kanak juga mungkin kurang berprestasi akademik akibat pemecahan ibu bapa mereka. Kemarahan juga boleh dilihat apabila kanak-kanak bergelut dengan perasaan pengabaian, rasa bersalah, bimbang atau menyalahkan ibu bapa yang lain. Semua emosi ini adalah normal dan harus dijangkakan. Walau bagaimanapun, jika kemarahan atau kesedihan yang mendalam berlanjutan melebihi dua hingga tiga bulan maka anda harus mendapatkan kaunseling untuk anak anda. Kanak-kanak sering percaya bahawa mereka bertanggungjawab untuk pemisahan ibu bapa mereka. Kanak-kanak sangat terdedah kepada pemikiran ini antara umur tiga dan lapan tahun.

Apa-apa pun, info di atas adalah sekadar kongsi maklumat. Sekarang mari kita tonton video di bawah. Berebut Anak, Pelakon Drama Mok Cun Tampil Mempertahankan Diri. Saksikan.

Sila tonton video:

Buka MARA kepada semua kaum? Ini penjelasan Sivarasa!

Buka MARA kepada semua kaum? Ini penjelasan Sivarasa! Netizen: “Jangan retorik…sape yang buka cerita tu bw ke muka pengadilan. Jangan jd bangau…” Anda boleh scroll ke bawah tonton video terus, untuk mengetahui info yang lebih lanjut dan lengkap.

Isu MARA sememangnya tidak boleh dijadikan isu politik. Kebelakangan ini, terdapat suara yang mengatakan bahawa MARA semuanya orang Melayu, dan sepatutnya membuka kepada kaum lain. Dan cadangannya 10 peratus memberi kepada kaum lain.

Cuba kita fikirkan, adakah ini sebagai masalah politik? Memang sudah diperuntukkan 10 peratus kepada kaum lain setelah MARA ini wujud, cuma tidak ada kaum lain datang sahaja. Jadi tentulah semua pelajar ini orang Melayu, apa yang pelik sangat?

Penggunaan sekolah dan pelajar sebagai isu politik bukanlah kali pertama. Lihatlah isu sekolah Cina itu. Adakah ini sebagai satu isu? Tapi ahli politik yang menggunakan isu tersebut dan menghasut rakyat supaya mengundinya. Jadi, MARA buka kepada kaum lain bukannya isu. Mereka cuma membuat “keputusan” yang sememangnya telah wujud sejak yang awal lagi.

Kita hidup dalam Malaysia yang berbilang kaum, sepatutnya janganlah membangkit-bangkitkan isu kaum. Setelah pilihan raya umum ke-14, kita sudah menjadi kaum Malaysia. Jadi, kita sebagai rakyat kena berfikiran terbuka dan bijak, janganlah kita dijadikan senjata untuk ahli politik mereka itu.

Jom kita tonton video di bawah. Buka MARA kepada semua kaum? Ini penjelasan Sivarasa! Saksikan.

Sila tonton video:

CUCU TUN M DIKECAM GARA GARA GAMBAR INI. TAPI RESPOND MELIA SERENA MUKHRIZ INI SANGAT TIDAK PATUT

Cucu Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad hari ini diselar netizen kerana memuat naik gambar beliau mengenakan pakaian yang agak kurang sesuai dengan norma budaya tempatan.

Antara komen yang dapat dibaca di laman Instagram Melia Serena Mukhriz, 17, termasuk:

“Awak tu cucu perdana menteri.pakailah baju elok sikit aduhhh”, dan sebagai balasan, Melia membalas, “look at my story 🙂 kubur kau ke kubur saya sia”.

Diharapkan Melia yang juga anak kepada Mukhriz Mahathir, Menteri Besar Kedah, akan lebih sensitif di masa akan datang kerana setiap tingkah laku dan pertuturan beliau akan sentiasa dipantau netizen kerana statusnya sebagai seorang anak menteri besar dan cucu kepada perdana menteri sebuah negara Islam. – UTUSAN ONLINE

Image result for Melia mukhriz pakai seksi

Sebelum ini juga, Akhbar pro Umno dedah hidup mewah cucu Dr Mahathir

Keratan akhbar Berita Minggu yang memaparkan artikel mengenai kehidupan mewah cucu Dr Mahathir Mohamed. – Gambar The Malaysian Insight, 12 November, 2017.

KEHIDUPAN mewah dan bergaya bak personaliti terkenal, bintang filem Barat mahupun puteri raja boleh dikatakan menjadi impian semua orang.

Namun bukan semua orang bertuah. Ini kerana kehidupan sebegini hanya mampu dijalani keluarga ternama dan kaya raya sahaja.

Ally Mukhriz
Ally Mukhriz
Sumber: instagram/ally.mukhriz
Bagi wanita bertuah yang diberi nama Meera Alyanna atau lebih dikenali dengan Ally, kesempurnaan hidupnya menjadi tumpuan ramai. Beliau yang boleh diumpamakan lahir dalam dulang emas terkenal di media sosial dengan kehidupan umpama selebriti dan sering menggayakan pakaian dan barangan berjenama.

Malah Ally juga sering menjalani percutian mewah di seluruh dunia, serta bertuah kerana menjadi pemilik bot yang dinamakan sempena namanya.

Ally Mukhriz

Ally Mukhriz
Sumber: instagram/ally.mukhriz
Bot mewah itu dikatakan dihadiahkan bapanya, Datuk Seri Mukhriz Mahathir. Melihat kehidupannya ini kita boleh membayangkan betapa kehidupan Ally ini begitu menjadi impian kebanyakan wanita di negara ini.

Dan sudah tentu ramai pula yang akan memperkatakan tentang kehidupan Ally.

Namun hakikatnya ini membuktikan cucu kepada bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad ini hanyalah manusia biasa yang tidak mampu menolak kehidupan mewah umpama selebriti dan sang puteri. Apatah lagi semua itu mampu disediakan oleh bapanya serta ahli keluarganya yang lain.

Ally Mukhriz

sumber: utusan

Ibu Adam Raykal Tidak Dapat Terima

“SAYA tak boleh terima anak saya dilakukan sedemikian kerana saya tak buat anak orang begitu.” Demikian luahan Farah Madihah Othman,28, ibu Adam Rayqal Mohd Sufi Naeif yang ditemui mati dalam peti sejuk rumah pengasuh, di Kampung Nakhoda, Batu Caves, 3 Julai lalu.

Farah Madihah yang berkhidmat sebagai jururawat di wad kanak-kanak Hospital Kuala Lumpur (HKL) berkata, tindakan pengasuh berusia 33 tahun itu kejam dan berharap tindakan setimpal dikenakan ke atasnya.

“Dia (pengasuh) hubungi saya dengan nada yakin mengatakan anak saya sudah diambil seorang lelaki. Saya ingatkan betul-betul anak saya dilarikan, tak terfikir langsung pengasuh akan buat Adam begitu.

“Tapi bila tahu anak saya ditemui di tempat tidak sepatutnya saya tak boleh terima dan saya tak dapat bayangkan keadaan anak saya ketika itu,” katanya sewaktu menerima kunjungan Ketua Pergerakan Wanita Umno, Datuk Dr Noraini Ahmad, hari ini.

Keadaan Farah pada masa ini dilihat mulai reda dengan kejadian yang menimpa anak sulungnya itu.

Katanya, dia berharap kejadian menimpa ke atas anak itu diambil iktibar dan kerajaan dapat memantau seterusnya menyediakan kemudahan pusat asuhan di tempat bekerja.

“Sebagai kakitangan pusat perubatan kita menyediakan perkhidmatan terbaik kepada pesakit jadi tak salah sekiranya kebajikan kami juga turut dijaga.

“Susah nak jumpa pusat asuhan menyediakan perkhidmatan menjaga mengambil anak-anak yang ibu bapanya bekerja syif, jika ada pasti kosnya tinggi dan bila ada kemudahan itu ia sangat membantu.

“Memang susah nak meletakkan keyakinan kepada pengasuh tapi bila dia beri keyakinan dan menjaga pula seorang anak Orang Kurang Upaya (OKU)… sedikit sebanyak saya membuat pertimbangan menghantar anak saya ke pengasuh itu,” katanya.

Oh!  Media: Semoga kejadian seperti ini tidak berulanh dan menjadi pengajaran buat kita semua. Yang salah tetap salah. Harap pesalah dapat menerima hukuman yang setimpal. Al-Fatihah buat adik Adam Raykal.

Sumber : http://www.ohmedia.my/2018/07/ibu-adam-raykal-tidak-dapat-terima.html?m=1

RAIS YATIM – `APA PENTINGNYA MURID TUKAR KASUT HITAM?`

Bekas penasihat sosiobudaya kerajaan, Tan Sri Rais Yatim keputusan Kementerian Pelajaran yang membuat peraturan baru bahawa mulai tahun depan murid-murid tidak lagi perlu berkasut putih.

“Apa pentingnya murid seluruh negara tukar kasut warna hitam? Takda hal ehwal yg lebih pentingkah?” soalnya dalam ciapnya di Twitter.

Bagi Rais yang juga adalah bekas menteri, kerajaan Pakatan Harapan (HARAPAN) seharusnya memberi tumpuan kepada perkara atau masalah yang lebih mendesak.

“Bukankah soal disiplin sekolah lebih mustahak? Bukan kasut hitam,” katanya.

Secara sinis beliau juga menyindir Menteri Pelajaraan Dr Maszlee Malik yang semalam mengumumkan bahawa mulai penggal 2019 pelajar akan dibenarkan memakai kasut hitam.

“Gudang kasut tentu gembira – 7 juta murid sudah tentu berdepan dengan ekonomi RM350-400 juta,” kata Rais.

Semalam, Maszlee dilaporkan berkata keputusan berkenaan dibuat hasil maklum balas yang diterima kementerian daripada ibu bapa.

Menurut beliau, keputusan itu dibuat kementeriannya selepas menerima banyak aduan daripada ibu bapa mengenai kerumitan yang dihadapi disebabkan penggunaan kasut putih.

“Ramai ibu bapa meminta agar anak-anak mereka tidak lagi menggunakan kasut putih,” katanya.

Sementara itu ciapan Rais itu mendapat sambutan daripada pengguna warga maya yang menyokongnya.

Antaranya, adalah Senator Dr Syed Husin Ali yang juga adalah bekas pemimpin PKR yang berpendapat keputusan itu bakal membebankan golongan miskin.

“Lagi pun tukar kasut ini menjadi beban kepada keluarga miskin. Patut buat kajian mendalam dulu di kalangan ibubapa,” katanya.

Sumber : https://www.malaysiakini.com/news/435075

Lagu Hum Ko Hamise punya pasal terus jadi glamour Mak Cik ni. FUH, memang Power Betul Sore Makcik Ni. Kalah Orang Muda Nyanyi

Selalunya bila pagar depan dah tak ada mesti susah juga nak nyanyi dan sebut butir perkataan dengan betul, tetapi inilah yang dikatakan kurniaan dari Allah tidak mengira siapakah anda, rupa, pangkat dan darjat.

Memang merdu sungguh suara Achik ni sebijik dan saling tak tumpah macam suara penyanyi asalnya, pasti menang kalau masuk bertanding program Kilauan Emas musim terbaru. Bolehlah pasang gigi palsu lepas menang dan guna polident.

Rakaman ini mungkin diambil semasa majlis persiapan kenduri yang dibuat di kampung di mana sememangnya meriah & dibantu secara gotong-royong. Sekarang ni mana nak ada dah, kebanyakkannya semua guna katering jer, sebab senang lepas kenduri boleh terus rehat, tak perlu susah payah nak basuh periuk belanga bagai.

Setelah penat bekerja pastinya perlukan hiburan untuk memeriahkan lagi suasana dan tanpa segan silu primadona kampung ini telah tampil untuk menyanyi. Pada mulanya ingat Achik ni nak nyanyi lagu tradisional lama ke atau lagu melayu biasa.

Dengan santai dan bersahaja, siapa sangka dia telah menyanyikan lagu hindustan yang sememangnya menjadi kegilaan ramai suatu masa dahulu. Memang sangat merdu nyanyian yang disampaikan dan lagu tersebut pula pernah jadi lagu favourite hindustan dan telah membuatkan semua para hadirin terpukau dan gembira di majlis tersebut.

Jom saksikan video di bawah ini jika nak tahu merdu atau tidak suara makcik ni. Jangan lupa like, share, comment & subscribe untuk anda tidak ketinggalan video2 yang menarik selanjutnya ya…

Sumber: empiremedianetwork

“LIM GUAN ENG” MENARI DI BELAKANG VAN MENJADI VIRAL

Semestinya ramai yang sudah mengenali Lim Guan Eng yang kini telah menyandang jawatan yang antara jawatan yang paling besar dalam kerajaan iaitu menteri kewangan Malaysia . Beliau namun kerap kali dikutuk di media sosial oleh pembangkang yang baru kerana beliau adalah bukan beragama islam dan merupakan pemimpin DAP yang berasal dari kaum cina.

Akibat dari nama Lim Guan Eng yang sering disebut sebut , viral sebuah video seorang netizen merakamkan seorang lelaki yang amat mirip dengan Lim Guan Eng menari di belakang van pos. Lelaki tersebut tidak perasan dirinya di rakam namun lelaki tersebut jelas sememangnya amat mirip dengan Lim Guan Eng Namun hanya jika diperhatikan dengan teliti Lelaki tersebut bukanlah Lim Guan Eng.

Video tersebut menjadi viral di laman sosial kerana selain lelaki tersebut mirip Lim Guan Eng , Lelaki tersebut juga kelihatan bahagia dengan menari tanpa menghiraukan orang lain . Ianya menyebabkan netizen terhibur dengan tindak tanduk dan tarian lelaki yang mirip Lim Guan Eng tersebut . Dan lebih melucukan apabila lelaki tersebut menyedari dirinya dirakam dan terkejut.

Video tersebut menjadi viral di laman sosial sehingga ianya mendapat lebih dari 100 ribu tontonan . Video tersebut turut mendapat lebih dari 1000 perkongsian di laman sosial meskipun ianya hanya video biasa sahaja. Namun kemiripan lelaki dalam video tersebut dengan Lim Guan Eng mungkin menjadi punca utama video tersebut menjadi viral.

Sumber : http://tvbulan.com/lim-guan-eng-menari/

Polis Mai Jemput Pi Sekolah…

Anak-anak ibarat kain putih, ibu bapalah yang mencorakkannya. Kata-kata hikmah berkenaan cukup untuk menerangkan betapa pentingnya peranan ibu bapa dalam menentukan hala tuju dan masa depan anak-anak. Dengan didikan yang tepat, anak-anak sudah tentunya akan membesar menjadi insan berguna.

Namun, atas alasan sayangkan anak, ada ibu bapa yang hanya membiarkan anak tanpa nasihat dan tindakan wajar sehingga memerlukan campur tangan pihak lain.

Pelbagai cara ikut SOP digunakan akhirnya…

Viral di media sosial satu mesej di aplikasi Telegram mengenai seorang murid tahun 6 yang sudah ponteng selama 53 hari. Setelah segala prosedur standard operasi dijalankan oleh pihak sekolah, termasuklah guru sendiri ke rumah murid terbabit, akhirnya pihak sekolah mempunyai cara tersendiri menanganinya.

Murid berkenaan rupanya tidak boleh bangun pagi kerana bermain game di malam hari. Apa yang lebih parah, ibunya tidak sampai hati mengejutkannya untuk ke sekolah keesokan harinya. Pihak polis kemudiannya dihantar ke rumah untuk mengejutkan dan menghantar murid tersebut ke sekolah.

Elok mak ayah sekali kena angkut

Kesian nak kejut tu tak boleh brain

Netizen kongsi kegarangan ibu masing-masing

Sumber: Muhamad Nur IsmailNazri Ishak

‘Saya Tak Sedar Bahawa Ahli Yang Berhormat Anggap Manifesto Itu Sebagai Buku Suci’- Tun Dr Mahathir

Selepas beberapa isu hal ehwal negara telah dibincangkan di dalam Dewan Parlimen semalam, hari ini masuk hari kedua para menteri hadir untuk terus bertanya dan membincangkan mengenai manifesto yang telah dijanjikan oleh kerajaan baru. Salah satu isu dibincangkan adalah, YB Khairy Jamaluddin bertanya mengenai pembayaran balik PTPTN.

Hari ini, giliran Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad pula diajukan soalan daripada KJ. Soalannya adalah bagaimana komitmen kerajaan Pakatan Harapan terhadap manifesto pilihanraya mereka. Lihat apa jawapan dari Tun Dr Mahathir Mohamad.

KJ ajukan soalan kepada Perdana Menteri, dengar apa jawapannya

Semalam antara perbualan hangat di sosial media adalah mengenai penangguhan pembayaran balik PTPTN bagi graduan yang belum mencecah RM4000. Hari ini pembincangan para Menteri diteruskan dimana YB Khairy Jamaluddin bertanya mengenai komitmen kerajaan Pakatan Harapan terhadap manifesto yang dibentangkan pada pilihanraya lalu.

Respon dari orang ramai

Sumber: Twitter Khairy Jamaluddin

Minyak RM1.50, Rafizi Akhirnya Bersuara Selepas Lama Berdiam…

Salam dan hai semua pembaca setia channel TrendingMalaya dan Harian Semasa. Perkongsian video bertajuk “Minyak RM1.50, Rafizi Akhirnya Bersuara Selepas Lama Berdiam…” kali ini diambil dari channel rasmi youtube Harian Semasa. Anda boleh subscribe channel berkenaan sebagai tanda sokongan.

Berikut Sedikit Laporan ringkas berita mengenai video perkongsian kali ini. Sila lihat video di bawah untuk berita penuh.

According to him, looking at the current situation, he is satisfied with the current administration of the government because it is in line with the pro-people economic policies as fought over.

Adding to the former Pandan MP, he did not object to Harapan’s administration in the oil issue as it argued that the subsidies were returned to the people more than what was promised in the manifesto.

Sila tonton video: